top of page

Klachtenregeling

Binnen Fysiotherapie de Vogel wordt getracht om een zo optimaal mogelijke kwaliteit te bieden richting de cliënt. Mocht u desondanks een klacht hebben met betrekking tot uw behandeling binnen de praktijk dan gaan we graag met u in gesprek en dan kunt u gebruik maken van de klachtenregeling.

​

Voordat u uw klacht als een geschil kunt voorleggen aan de Geschillencommissie Fysiotherapie, moet u de klacht eerst bespreken met de fysiotherapeut en/of de praktijkhouder. U kunt daarbij ondersteund worden door een klachtenfunctionaris. Onderstaand meer uitleg over de verschillende opties:

​

  1. Overleg met uw behandelend fysiotherapeut

  2. Overleg met de praktijkeigenaar

  3. Een anonieme klacht indienen

  4. De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie [KNGF]

1. Overleg met uw behandelend fysiotherapeut

Indien u onder behandeling bent bij uw fysiotherapeut en u heeft een klacht over de behandeling of de praktijk dan kunt u deze melden bij uw behandelend fysiotherapeut. Indien de klacht over uw fysiotherapeut gaat, dan geniet deze werkwijze de voorkeur. Uiteindelijk streven wij naar een goede communicatie tussen een behandelaar en de cliënt en het beste is om hier samen uit te komen.

2. Overleg met de leidinggevenden van uw behandelend fysiotherapeut

Wanneer u een klacht heeft die naar uw mening niet goed is opgelost door uw behandelend fysiotherapeut, dan kunt u contact opnemen met de praktijk Rijksstraatweg. Het is mogelijk om hier een gesprek voor aan te vragen, die eventueel kan plaatsvinden samen met uw behandelend fysiotherapeut. In samenspraak wordt er gezocht naar een oplossing waar iedereen tevreden over is. Van de uitkomsten van dit gesprek zal een verslag worden geschreven en door beide partijen worden ondertekend. Indien nodig kan er op basis van deze klacht een traject worden gestart om herhaling van het probleem in de toekomst te voorkomen.

3. Een schriftelijke klacht indienen

U kunt een klachtenformulier  downloaden welke u kunt indienen bij het adres zoals vermeld staat onderaan het formulier. Op deze manier kunt u een klacht indienen bij het secretariaat van de Klachtenregeling. Het secretariaat brengt u in contact met een klachtenfunctionaris.
 

4. De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie

Indien uw klacht door middel van bovenstaande drie opties niet naar tevredenheid is afgehandeld, dan bestaat de mogelijkheid om dit te laten afhandelen door de beroepsvereniging voor fysiotherapeuten het KNGF. U kunt verder lezen over deze procedure op de website van het KNGF. 

bottom of page